در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت:

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹ تبریز، در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از تابلوی نفیس و فاخر “ما ملت امام حسینیم” با حضور مهندس نسیانی شهردار و جمعی از معاونین و مدیران منطقه رونمائی گردید.

مهندس نسیانی در مراسم رونمائی این تابلو، با بیان اینکه ابزار هنر بهترین وسیله برای شناساندن فرهنگ غنی و پربار حسینی و فلسفه قیام عاشوراست اظهار داشت: مکتب عاشورا و قیام سراسر آموزه و سراسر عشق سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  و همچنین رهروان صدیق آن حضرت، می بایست با بهره گیری از تخصص هنرمندان متعهد ایران زمین، مورد توجه قرار گیرد.

مهندس نسیانی خاطر نشان کرد: تابلوی مفهومی “ما ملت امام حسینیم” نمونه ای از هنر خلاقانه هنرمندان متخصص و متعهد، برای معرفی و تبیین مکتب امام حسین علیه السلام است که توسط مدیریت فرهنگی و اجتماعی منطقه طراحی گردیده است.

شهردار منطقه۹ افزود: به یقین،مکتب سید الشهداء مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی در ادامه مکتب سیدالشهدای کربلاست، به قول آن شهید بزرگوار” ماملت شهادتیم و ما ملت امام حسینیم…”، و برگواه این مدعا همین بس که در دوران معاصر، شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافعان حرم و همرزمان آنان، با عزت خواهی و شهادت طلبی، دینِ خود را به اسلام، همچون پیر و مرادشان، ادا نمودند.

مهندس نسیانی در پایان سخنان خود با تشکر از مدیریت امور ارتباطات و مدیریت فرهنگی و اجتماعی منطقه در فضا سازی گسترده و اقدامات فرهنگی بمناسبت ایام عزاداری و سوگواری حضرت سید الشهداء در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه۹ ابراز داشت: از خداوند متعال خواهانیم که به حرمت این ماه و این ایام پرحزن و ماتم، ما را در زمره پیروان واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار داده و توفیق قدم برداشتن در مسیر سعادت و کمال را از ما دریغ نفرماید.

گفتنی است تابلوی فاخر “ما ملت امام حسینیم”  به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی منطقه و توسط آقای مهندس سید داود قریشی طراحی گردیده است.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۶/۰۷