توسط شهرداری منطقه ۹ تبریز صورت گرفت؛ توسعه و اصلاح شبکه آبیاری قطره ای تفرجگاه بزرگ ایل باغی

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه ۹ تبریز مهندس بهرام نسیانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه و نگهداری اصولی فضاهای سبز منطقه و  با هدف صرفه جویی و مدیریت بهینه منابع آبی ، عملیات توسعه و اصلاح شبکه آبیاری قطره ای تفرجگاه بزرگ ایل باغی به مساحت ۷۰ هکتار توسط نیروهای توانمند فضای سبز منطقه و با حداقل هزینه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از شبکه آبیاری قطره ای اظهار داشت: از جمله مزایا و کاربردهای آبیاری قطره ای نسبت به سایر روش های دیگر، بهره گیری بیشتر از منابع آبی ، رشد بهتر گیاهان ، جلوگیری از رویش علف های هرز ، صرفه جویی در انرژی و همچنین سهولت در امر کوددهی و استفاده از سموم گیاهی در مبارزه با آفات نباتی می باشد.

مهندس نسیانی تصریح کرد : تفرجگاه کوهستانی ائل باغی با مساحت ۲۲۰ هکتار، بزرگترین پارک خانواده در شرق تبریز بوده و ظرفیت های قابل توجه ای برای تبدیل شدن به یکی از قطب های تفریحی وگردشگری در کلانشهر تبریز دارد و مستعد اجرای طرح های ناب در حوزه ی تفریحی و گردشگری است.

گفتنی است توسط واحد فضای سبز شهرداری منطقه ۹ تبریز به صورت روزانه آبدهی قطره چکان های شبکه آبیاری مرتبا کنترل و قطره چکان های معیوب و یا آنهایی که بعلت گرفتگی آبدهی مناسب ندارند اصلاح و تعویض می شود.

 



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۴/۱۸