با هدف تکریم مراجعه کنندگان و شفاف سازی امور توسط شهرداری منطقه ۹ تبریز؛ تخصیص سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری جهت استفاده از سامانه ی شهروند سپاری

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، مهندس نسیانی شهردار این منطقه اظهار داشت: امروزه بهره گیری از روش های خدمات و فناوریهای نوین خدمات رسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری، در تعاملات و تراکنش های میان شهروندان و شهرداری، بعنوان راهکاری اثر بخش و کارآمد به شمار می رود.

شهردار منطقه۹ افزود: با آماده سازی بسترهای لازم، شهروندان در برخی امورات مربوط به خدمات شهرسازی منطقه۹ مشارکت می نمایند و در جریان وضعیت پرونده های خود از طریق بستر وب قرار می گیرند که این امر موجب اعتمادسازی و شفاف سازی عملکرد شهرداری برای شهروندان محترم تبریزی می شود.

مهندس نسیانی خاطر نشان کرد: با سیستمی شدن فعالیت های شهرداری منطقه۹ و بارگذاری اطلاعات بر روی سیستم یکپارچه ی شهرسازی، بخشی از نیازمندیهای شهروندان از قبیل ثبت درخواست، استعلامات الکترونیکی و… که تخصصی نمی باشد، بدون مراجعه شهروندان به شهرداری و از طریق اینترنت قابل اجرا می باشد.

وی اظهار اشت: بدین منظور شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه ی شهروند سپاری و ثبت درخواست خود مراحل مربوطه را پیگیری و طی نمایند.

مهندس نسیانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با اجرای سامانه ی شهروند سپاری خدمات شهرسازی در شهرداری منطقه۹، همکاران حوزه ی شهرسازی و معماری شهرداری منطقه۹ با هدف تسهیل دراجرای درخواست های اربابان رجوع و تشکیل پرونده توسط خود متقاضیان در سامانه ی مذکور، با تخصیص سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مختص شهروندان ،اقدام به آموزش شهروندان جهت استفاده از سیستم مذکور نموده اند.

شهردار منطقه۹تصریح کرد: درصد قابل توجهی از مراجعات شهروندان در حوزه ی شهرسازی و معماری برای ثبت درخواست و اخذ پاسخ استعلامات صورت می گیرد که با اجرای این طرح، ضمن کاهش قابل توجه مراجعات حضوری شهروندان، کاهش هزینه های شهروندان و مدیران،ارائه ی خدمات بصورت ۲۴ ساعته و نا محدود، کاهش زمان پاسخگوئی به درخواست ها، کاهش ترافیک و حوادث درون شهری و همچنین تسهیل و تسریع درانجام خدمات رسانی به شهروندان را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است: سامانه ی شهروندسپاری شهرداری تبریز با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر و خدمات مناسب به شهروندان، برای اولین بار به صورت پایلوت در شهرداری منطقه۹ راه اندازی و عملیاتی شده و شهروندان محترم به منظور تشکیل پرونده و دریافت خدمات شهرسازی در شهرک خاوران، دیگر نیازی به حضور در این منطقه نداشته و از طریق بستر وب و بدون واسطه، می توانند به تمام اطلاعات مورد نیاز در این حوزه دسترسی داشته باشند.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۰۱