مهندس نسیانی خبر داد: کاشت انبوه ۱۰ هزار اصله درخت در شهرک خاوران از ابتدای سال۹۹

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، مهندس نسیانی شهردار این منطقه در حاشیه ی بازدید از روند عملیات کاشت نهال در ۶۵ متری خاوران گفت: در ادامه ی نهضت کاشت ۱ میلیون اصله درخت در کلانشهر تبریز، مسیر ۶۵ متری یا همان کریدور شمال به جنوب خاوران در منطقه۹، توسط تلاشگران فضای سبز انبوهکاری می شود.

شهردار منطقه۹ افزود: کاشت این مسیر با ۱۲۰۰ اصله درخت نارون (قره آغاج بومی) که درختی منحصر بفرد و مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوائی می باشد بطول۷ کیلومتر(بصورت رفت و برگشت) در حال اجرا می باشد.

مهندس نسیانی با اشاره به تلاشهای ارزنده ی این منطقه در حوزه ی فضای سبز خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی فضای سبز منطقه۹ بمنظور استفاده ی بهینه ی شهروندان محترم ازاهم اهدافی است که در این حوزه دنبال می شود و کاهش سرانه ی مصرف آب و جایگزینی سطوح چمنکاری با کاشت گونه های مناسب و مقاوم از جمله ی موارد مورد تأکید در این عملیات است.

شهردار منطقه۹ در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای سال۹۹ و در این مدت سپری شده، تعداد ۱۰هزاراصله درختچه و درخت در سطح حوزه ی استحفاظی منطقه۹ کاشت شده و بناست با پیش بینی های صورت گرفته اراضی مستعد و حاشیه ای مشرف به شهرک خاوران، در آینده ی نزدیک تحت کاشت انبوه انواع درختان متناسب قرار گیرد.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۳/۰۴