شهردار منطقه۹ عنوان کرد: مدیریت بهینه و گسترش قانونمند شهر با نظارت بر اراضی حریم شهری

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، با حضور مهندس نسیانی شهردار و جمعی از معاونین و مدیران منطقه، جلسه هماهنگی و بررسی مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص حریم و محدوده جدید شهرداری منطقه۹ در محل اتاق جلسه شهردار برگزار گردید.

در این جلسه، مهندس نسیانی با بیان اینکه حریم شهرداری منطقه۹ از ۵۰۰۰ هکتار به ۱۷۰۰۰ هکتار افزایش یافته است، اظهار داشت: طبق مصوبات جدیدی که طی یک ماه گذشته به این شهرداری ابلاغ گردیده، مدیریت اراضی این حرائم به شهرداری منطقه۹ واگذار شده است.

شهردار منطقه۹ خاطرنشان کرد: گسترش قانونمند ومدیریت بهینه شهر بدون توجه به پیرامون شهر و نظارت بر اراضی حریم شهر تحقق نمی یابد و در این راستا ممانعت از ساخت و سازهای شتابان، بی رویه و غیر قانونی در دستور کار مدیران شهری قرار دارد.

مهندس نسیانی با اشاره به محدوده مصوب باسمنج وروستاهای جانقور، حاج عبدل، نعمت آباد، باغ یعقوب، شادآبادعلیا، زرنق، هروی و بیرق، اظهار داشت: شهرداری منطقه۹ مخالف توسعه فیزیکی روستاهای همجوار است چون این موضوع باعث گستردگی بیش از حد و نیز رشد فزاینده ساخت و سازهای غیرمجاز می شود.

وی افزود: اراضی خارج از محدوده های روستائی جزو حریم شهرداری منطقه۹ بوده و هرگونه احداث بنا و ساخت و ساز خارج از محدوده این روستاها و این اراضی غیر قانونی می باشد که مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز مورد تأکید مجریان امر می باشد.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: لازم است مکاتبات لازم از طرف شهرداری منطقه جهت هماهنگی با ارگانها و سازمان های خدمات رسان همچون اداره برق، آب و فاضلاب و گاز جهت ممانعت از ارائه خدمات به بناهای غیرمجاز در این حرائم صورت گیرد و ارائه هرگونه خدمات، منوط به کسب مجوزهای لازم از شهرداری منطقه۹ باشد.

مهندس نسیانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلات شهری بطور مستقیم و غیر مستقیم به تحولات پیرامون شهر بستگی دارد و در این راستا ممانعت از رشد غیر طبیعی روستاها و همچنین محافظت از اراضی پیرامون شهر بعنوان سرمایه های تجدید ناپذیر برای تأمین و رفع برخی نیازها، باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۹/۲۳