شهردار منطقه۹ عنوان کرد: تهیه ی بانک اطلاعات مکانی شهرک خاوران، ابزاری دقیق جهت برنامه ریزی و مدیریت شهری

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه ۹ تبریز، مهندس بهرام نسیانی این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر، مدیریت شهری نیازمند اطلاعات دقیق و ابزار به روز می باشد تا با بهره گیری از آن ابزار، امکان اتخاذ تصمیمات دقیق را مهیا سازد.

مهندس نسیانی افزود: به همین منظور با برنامه ریزیهای صورت گرفته، از آغازین روزهای سال جدید، نقشه برداري با روش تصوير برداري هوايي با پهباد (ارتوفتومتري) در جهت يكپارچه سازي اطلاعات و دست یابی به دقت بالای  مكاني و ارتفاعی در محدوده ی شهرك خاوران و سطح حوزه ی استحفاظی منطقه ۹ و همچنین حل مشكلات موجود، عملیاتی گردیده و در حال حاضر با اتمام نقشه برداری هوائی، عملیات نقشه برداری زمینی و تعیین نقاط بنچ مارک در حال اجرا مي باشد.

شهردار منطقه۹ با بیان اینکه این عملیات تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید خاطرنشان کرد: با تهیه ی این بانک اطلاعاتی، هر تصمیمی در سطح حوزه ی استحفاظی شهرداری منطقه۹، مبتنی بر اطلاعات  به دست آمده خواهد بود و این سامانه با بکارگیری داده های مکانی و ارتفاعی، یکپارچه سازی اطلاعات و تعیین قابلیت های توسعه در حوزه ای مختلف، یاریگر مدیران خواهد بود.

مهندس نسیانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این اقدام برای اولین بار در سطح استان و در حوزه ی شهرداری منطقه ۹ تبریز در حال اجرا می باشد که به صورت کامل و جامع، به صورت تخصصی کلیه ی نیازهای مطالعات اولیه در تمامی زمینه های عمرانی، املاکی و شهرسازی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مهندس نسیانی افزود: از ويژگيهاي اصلی اين نقشه برداري كه توسط مهندسين مشاور در حال اجراست مي توان به اتصال آن به شبكه ژئودزي كشوري وجهاني و همچنین تهيه ی بانك اطلاعاتي مكاني تمامي اراضي شهرك خاوران اشاره نمود.

شهردار منطقه ۹ تبریز در پایان سخنان خود تصریح کرد : اين پروژه كه در چندين مرحله عملياتي صورت می گیرد، در فاز نخست آن نقشه هاي توپوگرافي از بيلت و مدل سه بعدي  D3 هوايي تهیه و به سيستم مختصات جهاني انتقال داده خواهد شد ودر مراحل بعدي به مدل همپوشاني نقشه هاي تفكيكي وكاربري منطقه الحاق گرديده و بانك اطلاعاتي مكاني جامعي  GISتهيه و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۴/۱۸