شهردار منطقه۹ خبرداد: وضعیت پویای شهرک خاوران درحوزه شهرسازی و معماری

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، مهندس نسیانی شهردار این منطقه اظهار داشت: طبق بررسی ها و آمارهای موجود، طی سال های ۹۶ الی ۹۹، شاهد نرخ رشد ۱۴/۱۲ برابری را به لحاظ تعداد پروانه های ساختمانی در شهرداری منطقه۹ می باشیم.

وی افزود: طی سال های اخیر با وجود شرایط حاکم در امر ساخت و ساز، خوشبختانه آمارها حکایت از پویائی این منطقه در حوزه شهرسازی و معماری دارد.

مهندس نسیانی خاطرنشان کرد: بر اساس این  آمارها، در ۸ ماهه سال ۹۹، تعداد ۱۱۳ فقره پروانه ساختمانی صادر شده است که این تعداد در مدت مشابه سال ۹۸ هفتاد فقره ، سال ۹۷ هفده فقره و در سال ۹۶ هشت فقره بوده است.

وی تصریح کرد: بلحاظ زیربنای پروانه های ساختمانی نیز در ۸ ماه سال ۹۶ مقدار ۱۷۶۸۹ مترمربع، ۸ ماهه سال ۹۷ مقدار ۲۸۵۷۵ مترمربع، ۸ ماهه سال ۹۸ مقدار ۱۲۱۳۷۱ مترمربع و در ۸ ماهه سال ۹۹ مقدار ۲۰۲۳۷۷ مترمربع می باشد.

نسیانی افزود: علاوه بر رشد قابل توجه تعداد و زیربنای پروانه های ساختمانی در سنوات اخیر شاهد تمایل سرمایه گذاران به افزایش احداث واحدهای بزرگتر و ارتقاء کیفی اعیانیهای احداثی نیز می باشیم.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: با همت و تلاش خادمین مردم در شهرداری منطقه۹، شالوده و پایه ی اساسی کار در شهرک خاوران بنا شده و با اقدامات زیربنائی و زیرساختی، آبادانی و توسعه ی این شهرک با شتاب و سرعت ملموسی قابل مشاهده است.

مهندس نسیانی در سخنان پایانی خود، ضوابط متمایز شهرسازی و معماری مصوب شهرک خاوران و نیز ثبات حاکم در اجرای این ضوابط را از علل اصلی افزایش ساخت و سازها در این بخش از کلانشهر تبریز دانست و تصریح کرد: با سیاست های اتخاذ شده در حوزه شهرسازی و معماری که از اهم آنها سامانه شهروندسپاری و صدور دو مرحله ای پروانه ساختمانی می باشد، خوشبختانه شفاف سازی و سهولت در اخذ مجوز های ساخت حاصل گردیده و این موضوع، تأثیر بسزائی را در روند صعودی ساخت و سازها و استقبال شهروندان جهت اخذ پروانه ساختمانی داشته است.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۰۸