شهردار منطقه ۹ تبریز خبر داد؛ نهال کاری گسترده در مسیر ۶۵ متری خاوران به طول ۷ کیلومتر (مسیر رفت و برگشت)

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه ۹ تبریز، مهندس بهرام نسیانی شهردار منطقه با اعلام این خبر اظهار داشت: با اتمام احداث رمپ های ورودی و خروجی پروژه اتصال ۶۵ متری خاوران  یا همان (کریدور شمال به جنوب خاوران) به اتوبان پیامبر اعظم (ص) در سال ۹۸، بزودی با تکمیل نواقصات موجود در مسیر شاهد اتصال این اتوبان به بلوار شهدای غواص خواهیم بود.

وی افزود : لذا به منظور ایجاد فضاهای سبز در این شریان اصلی از شهرک خاوران، نهال کاری گسترده در مسیر رفت و برگشت ۶۵ متری خاوران به طول ۷ کیلومتر (مسیر رفت – برگشت و رفیوژ میانی)  توسط واحد سیما منظر و فضای سبز این شهرداری شروع شده است.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: کاشت این مسیر با درخت نارون (قره آغاج بومی) که درختی منحصر بفرد و مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوائی می باشد بطول۷ کیلومتردر حال اجرا می باشد که تا کنون ۱۲۰۰ اصله نهال با رعایت کامل اصول فنی کاشت شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری از رمپ های ورودی و خروجی  در سال ۹۸ که جزو پروژه های مهم و اساسی این منطقه به شمار می رود، نقش اساسی را در اتصال آزاد راه پیامبر اعظم(ص) به هسته ی مرکزی شهرک خاوران و میدان بسیج ایفا خواهند نمود و روانسازی و کاهش ترافیک محدوده ی شرق تبریز و نیز کاهش حجم سفرها جهت دسترسی به هسته ی مرکزی شهرک خاوران، از جمله محاسن اجرای آن خواهد بود.

مهندس نسیانی خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم و همچنین در راستای تحقق شعار سال ۹۹ شهرداری تبریز مبنی بر توسعه فضاهای سبز، تلاش خواهیم داشت در این محدوده از شهر تبریز نیز با استفاده از فرصت ها و پتانسیل های موجود در جهت توسعه سرانه فضای سبز اقدام نماییم.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۳/۰۷