با هدف ارتقای آمادگی جسمانی و سلامت و نشاط کارکنان صورت گرفت: صعود تیم کوهنوردی شهرداری منطقه۹ به سبلان، سومین قله مرتفع کشور

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹ تبریز، تیم کوهنوردی شهرداری این منطقه با هدف ارتقای آمادگی جسمانی، سلامت و نشاط بین کارکنان، به سومین قله مرتفع کشور در استان اردبیل صعود کردند.

بر اساس این گزارش، این تیم که متشکل از ۳ نفر ازپرسنل شهرداری منطقه۹ بنام آقایان قربانی، محب رسولی و میر فتاح می باشد در روز جمعه ۱۰تیرماه سالجاری، پس از ۵ ساعت کوهپیمائی و عبور ازموانع سخت گذر و صعب العبور، موفق به فتح  قله ۴ هزار و ۸۱۱ متری سبلان گردیدند.

این تیم تاکنون قله های سهند، بزقوش، میشوداغ، کمتال،کمال و… را چندین بار فتح کرده و در نظر دارد تا پایان شهریور به بام ایران (قله دماوند) نیز صعود نماید.

گفتنی است کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشکین شهر واقع شده و سومین قله بلند ایران پس از دماوند و علم کوه می باشد. این کوه یک آتش فشان غیر فعال است که بدلیل واقع شدن دریاچه کوچکی در قله آن، همه ساله گروه های کثیر کوهنوردی از جای جای ایران را به خود جلب می کند.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۵/۱۲