اهمیت دوچندان فضای سبز شهری در پهنای شهرک خاوران

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، مهندس نسیانی شهردار منطقه با اشاره به اهمیت توسعه و نگهداری فضاهای سبز در سطح حوزه ی استحفاظی شهرداری منطقه۹ گفت: رشد روز افزون زندگی شهری و توسعه ی شهرنشینی، نیاز به ایجاد و توسعه ی فضاهای سبز شهری را ضروری نموده که این مهم نیز باید بر اساس نگرشی صحیح به نیازهای زیست محیطی و اجتماعی شهر و نیز امکانات و قابلیت های آن صورت گیرد.

وی افزود: بخش مهمی از سیمای شهر وابسته به فضاهای سبز شهری است که بی شک توسعه و نگهداری اصولی و صحیح آن، تازگی و طراوت ویژه‌ای به شهر می بخشد.

مهندس نسیانی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به پتانسیل های بالایی که در این منطقه  از شهر تبریز به لحاظ موقعیت جغرافیایی وجود دارد تلاش می شود با احداث بوستان های جدید، توسعه و نگهداری صحیح و دقیق فضاهای سبز و ساماندهی و بهسازی بوستان های موجود در منطقه و بویژه نگاه خاص  به تفرجگاه بزرگ ائل باغی،  گام هایی در جهت افزایش سرانه ی فضای سبز در این حوزه از شهر تبریز برداشته شود .

شهردار منطقه ۹ خاطر نشان ساخت: نهال کاری گسترده، هرس و سم پاشی مستمر درختان، ترمیم و بازپیرایی فضاهای سبز، آبیاری مرتب درختان و فضاهای سبز، رفع و تکمیل نواقصات بوستان ها، رنگ آمیزی مبلمان شهری، رفع مشکلات روشنایی، گلکاری های متنوع، بازسازی المان های نوری و آبی، ایمن سازی وسایل بازی کودکان و ست های ورزشی…، از جمله ی اقدامات واحد فضای سبز این شهرداری  برای ساماندهی فضاهای سبز و بوستانهای سطح حوزه می باشد.

گفتنی است بر اساس ارزیابی عملکرد فضای سبز مناطق شهرداری کلانشهر تبریز در اردیبهشت ماه سال جاری، شهرداری منطقه۹ جزو رتبه های برتر در این حوزه بوده  که بی شک این موفقیت  با فعالیت و تلاش پرسنل خدوم و با تدابیر و نظارت های مستمر بر نحوه ی عملکرد پیمانکاران محقق شده است.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۹/۰۴/۱۸