طرح ارزیابی ترکیب بدنی کارکنان شهرداری منطقه۹

ارائه ی اطلاعات مورد نیاز کارکنان منطقه جهت اصلاح الگوهای تغذیه ای و حرکتی، بمنظور پیشگیری از برخی بیماریها، از جمله ی اهداف اجرای این طرح می باشد.

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه۹، کارشناسان سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز،  با حضور در شهرداری منطقه۹، اقدام به اندازه گیری  برخی از شاخص های آنتروپومتریک و ترکیب بدنی تعداد ۱۵۰ داوطلب از کارکنان شهرداری این منطقه نمودند.
برخی شاخص های آندرومتریک  اندازه گیری شده شامل: BMI(شاخص توده ی بدنی)، LBM(توده ی عضلانی یا بدون چربی بدن)  و … با استفاده از دستگاههای  تخصصی و پیشرفته  بود که نتایج آن جهت برنامه ریزی صحیح تغذیه و ورزش متناسب به داوطلبین مشارکت کننده ارائه شد.
بر اساس این گزارش هدف از اجرای این طرح، ارائه ی اطلاعات مورد نیاز داوطلبین جهت اصلاح الگوهای تغذیه ای و حرکتی، بمنظور پیشگیری از برخی بیماریهای می باشد.
گفتنی است ترکیب بدنی شامل  توده ی چربی و توده ی بدون چربی است و نتیجه ی تحقیقات پژوهشگران مختلف بیانگر این نکته است که وضعیت ترکیب بدنی ارتباط بسیار نزدیکی با با وضعیت سلامتی و تندرستی  و همچنین  نحوه ی اجرای حرکات ورزشی دارد.



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید



منتشر شده در ۱۳۹۸/۱۰/۰۶